rocknrollergirl

Alla inlägg under oktober 2014

Av Ebba Abered - 29 oktober 2014 22:12

Idag, (onsdag), har jag blivit inskriven på körskolan o haft min första körlektion. Var så himla nervös innan, köra med en okänd person, i en okänd bil i en stad jag aldrig kört i. Men jag fick iallafall köra en VW.
Det gick bra förutom att bilen var för "lättkörd" för jag är så van vid folkvagnen o pappas bil som man måste lägga all sin vikt på bromsen för att kunna stanna eller sakta in, men den här bilen räkte det med att peta på bromsen så saktade den in. Kan ju säga att de blev en o annan hård inbromsning innan jag vande mig vid den. En annan sak som va lite jobbigt var att "läraren" som åker med kan ta över broms, koppling o gas (säkerhetsgrej) så när vi hade stannat vid en busshållplats så kom det en buss och då tog läraren över för att vi skulle komma iväg så fort som möjligt och det blev så konstigt för då var ju jag tvungen att släpa allt och bara styra, kändes görskumt.
Men lyckades faktiskt med dragläget!! Är faktiskt väldigt stolt över mig själv för det.

[Bild]

Så nu ni, nu börjar det på riktigt.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards