rocknrollergirl

Alla inlägg under juni 2014

Av Ebba Abered - 15 juni 2014 23:09

Idag var jag först i stallet. Jag red ut en sväng med min häst Lady. Vi testade att köra lite monte', vilket innebär trav fast utan sulky så ryttaren sitter på hästen istället för i en vagn bakom. Har blivit lite intresserad av det och trav nu när jag har haft praktik på en veterinärklinik som ligger i ett travstall. Så har fått se travlopp, och träffat många trevliga travintresserade samt lärt mig mycket nytt om trav.
På eftermiddagen träffade jag min kompis Petra, och vi drog ner till stan och tog årets första dopp.

Petra

Jag

Av Ebba Abered - 14 juni 2014 22:59

Hade igentligen tänkt skriva igår men var så trött så glömde helt bort det. Så skriver idag istället. Igår var jag på småsyskonens skolavslutning. Blev ju ingen för mig i år eftersom vi har varit på praktik de två sista veckorna av skoltiden. Tycker det är väldigt trevligt och mysigt med skolavslutning i kyrkan och saknar det väldigt mycket från högstadiet, så i år fick jag nöja mig med att gå på syskonens avslutning.

Även fast det inte var jag som slutade så kände jag för att klä upp mig ordentligt ändå bara för att det är så kul.

Min lillasyster Kerstin i sin fina sjömansklänning.

Efter avslutningen åkte jag, mamma och min andra lillasyster Mira till Gränna. Först åt vi mat på en restaurang vid hamnen, och sedan drog vi in till stan och köpte polkagrisar.

Mira bland alla polkagrisar.

Här bakas det polkagrisar för fullt.

Av Ebba Abered - 8 juni 2014 19:35

Idag har jag pappa och mina två småsyskon varit på bug run på mantorp park. Har längtat så himla länge nu och äntligen fick jag åka på bug run. Är väldig besatt av bubblor, och pappa och jag letar just nu efter en. Så nästa år är målet att åka dit i en egen bubbla.

En något rostig Herbie

Av Ebba Abered - 5 juni 2014 20:47

Idag har jag varit ledig. Började min praktik i måndags på en liten hästklinik i mantorp. Men idag fick jag och min kompis som pryar på samma ställe som jag vara lediga. 

Det är jättekul med praktiken, kan väll säga att jag har sett väldigt många olika typer av hälta vid det här laget. Har även fått titta och känna på en hästs tänder. Det är väldigt intressant och lärorikt.

Får även se och lära mig lite annat också eftersom en som jobbar på kliniken är proffskusk, så vi fick titta på när han körde intervaller med en tvååring på travbanan. Sen träffar man ju väldigt mycket trevligt folk också. 


Sen till en helt annan sak, är ju väldigt sugen på att tatuera mig nu. Har bestämt mig för att göra det när jag fyller arton, vilket bara är ungefär ett halvår kvar, så nu är jag väldigt taggad. Dock har jag lite beslutsångest om vad jag ska göra och vart. Men antingen ett litet kors eller ankare någonstans där det både är snyggt och lätt att dölja. 

 

 

 

 

 

Nåt i den stilen. Vad tycks?

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards